Lentefair 5 mei 2024

Lentefair van Groei en Bloei Salland

Op zondag 5 mei wordt de, inmiddels traditionele, Lentefair van Groei en Bloei afdeling Salland gehouden op de kwekerij van Arjan Schepers aan de Hakkershoekweg in Marienheem. De toegang is gratis. De Lentefair is geopend van 10.00 tot 16.30 uur.  Ook dit jaar zijn zo’n 25 exposanten uit de directe omgeving aanwezig. Zij tonen een mooie verscheidenheid aan vaste planten, bomen en potplanten. Eigenlijk voor ieder wat wils. Een mooie gelegenheid om uw eigen tuinseizoen te beginnen.

Natuurlijk zijn er ook standhouders die gezellige en nuttige spullen voor de tuin en terras aanbieden zoals tuinkunst en gereedschappen. Op het horecaplein wordt koffie of thee geschonken wordt met iets lekkers dat door de eigen leden is gebakken. Daarnaast is er nog de verloting met mooie prijzen.

De vereniging Groei en Bloei heeft een stand waar door de leden gekweekte tuinplanten en stekjes aangeboden worden voor een zeer schappelijke prijs. Er zijn demonstraties door de leden met bloemschikken.  Ook kunt u terecht voor informatie over tuinieren zoals bijvoorbeeld het klimaatvriendelijk tuinieren.  Binnen onze vereniging zijn diverse tuinclubs actief die met elkaar tuinen bezoeken en/of planten kweken. Voor de moestuin worden in de tuinclubs stekjes uitgewisseld. Wij bezoeken ook tuinen in het buitenland. Engeland is een geliefde bestemming. Buiten het tuinseizoen zijn er lezingen in het Annahuis in Raalte over tuin gerelateerde onderwerpen.

Voor meer info www.salland.groei.nl