Activiteiten

Afdeling Salland van Groei&Bloei is een actieve afdeling met veel evenementen. Er is iedere maand wel iets te doen. Hieronder volgt een overzicht. Door op de kopjes te klikken vind je details, als die voor dit jaar beschikbaar zijn. Onder Agenda zie je de eerstvolgende activiteiten op volgorde.

Lezingen

Per jaar organiseren we 6 lezingen, drie in het voorjaar en drie in het najaar. Door op het kopje te klikken zie je een overzicht van de lezingen van 2009 tot nu.

Workshops en cursussen

Ieder jaar organiseren wij een paasworkshop en een  kerstworkshop. Andere workshops en cursussen worden georganiseerd op momenten dat er vraag naar is of wij een goede mogelijkheid zijn. Door op het kopje te klikken ziet u wat momenteel op het programma staat.  Heeft u zelf een idee? stuur dan een mailtje naar de secretaris.

Excursies

Door een tekort aan vrijwilligers die excursie willen organiseren hebben we momenteel alleen nog de jaarlijkse busreis.

Bloemschikken

Heeft u interesse in bloemschikken? Klik dan op het kopje voor de verschillende opties die wij u te bieden hebben.

Open tuinen

Wilt u uw tuin aanmelden om eens mee te doen? Neem dan contact op met Ineke Witteveen.

Jaarlijkse busreis

Ieder jaar organiseren we een dagtocht waarbij we een aantal tuinen bezoeken die net iets verder weg liggen. In 2023 gaan we naar 2 tuine in Duitsland en op de terugweg nog 1 tuin in Overijssel.  Zodra de details bekend zijn kunt u op het kopje klikken voor verdere informatie en registratie.

Meerdaagse buitenlandse reis

Om het jaar organiseren wij een buitenlandse tuinenreis. De tuinen worden door de organisatie van
Groei & Bloei afd Salland zelf uitgezocht. De reis gaat met de bus vaak naar Engeland of een enkele keer naar
Frankrijk of Duitsland en duurt 4 à 5 dagen.

Fairs en tentoonstellingen

Ook in 2022 wordt onze populaire lentefair weer georganiseerd.  Door op het kopje te klikken ziet u de informatie die tot nu toe bekend is.
Daarnaast proberen we deel te nemen aan evenementen die door anderen zijn georganiseerd om te laten zien wat we te bieden hebben. Zodra wij hebben besloten ergens aan mee te doen leest u het hier.

Tuinclubs

De afdeling heeft momenteel drie tuinclubs. Dat zijn groepjes mensen die gezamenlijk activiteiten organiseren, zoals het bezoeken van tuinen en kwekers, maar ook zaaien en stekken en plantenmateriaal uitwisselen  Klik op het kopje voor details.

Openbaar groen

Wij proberen onze bijdrage te leveren aan het openbare groen en leveren bijdragen aan initiatieven zoals Groen samen doen, de nationale boomfeestdag, tegel eruit - plant erin en inrichting van rotondes. Klik op de linkjes voor meer informatie over de projecten waarbij we betrokken zijn, en de mogelijkheden om mee te doen.

Vrijwilligers

Al deze activiteiten zijn  alleen mogelijk met heel veel vrijwilligers, die we dan ook hebben.  Maar hoe meer vrijwilligers, hoe meer we kunnen doen, dus we zijn altijd op zoek naar extra vrijwilligers, al is het maar voor een paar uur per jaar.  Vrijwilliger zijn is ook gezellig: je leert veel mensen kennen, die dezelfde passie hebben. En af en toe organiseren we een uitje voor iedereen die een bijdrage heeft geleverd.  Klik op het kopje om te zien voor welke projecten we vrijwilligers zoeken, hoe je vrijwilliger kunt worden en hoeveel (of hoe weinig) tijd je dat kost.